Voorleesfeestjes bij Huis73 tijdens de Nationale Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 16 januari 2023 12:46

Van 25 januari t/m 4 februari staat voorlezen weer in de schijnwerpers tijdens de Nationale Voorleesdagen. Ook nu weer staat het Prentenboek van het Jaar centraal, deze keer is dat Maximiliaan Modderman geeft een feestje'' van Joukje Akveld en Jan Jutte. Huis73 maakt er ook een feestje van.

Op woensdag 25 januari trapt Huis73 de Voorleesdagen bij vijf bibliotheeklocaties (Den Bosch, Rosmalen, Vught, Boxtel en Sint-Michielsgestel) af met het Voorleesontbijt. In Den Bosch, Rosmalen en Vught is later in de week een knusse familievoorstelling te zien over Maximiliaan Modderman en ook in de schoolbibliotheken en op de BoekStartlocaties van Huis73 zijn er speciale activiteiten rondom de Voorleesdagen.

Luisteren met een volle maag
Tijdens het voorleesontbijt op woensdag 25 januari wordt er in de bibliotheek voorgelezen uit het prentenboek NEE, zei konijn! en genieten de kleintjes van een lekker ontbijtje. Smullen geblazen! Alle peuters vanaf 2 jaar zijn van harte welkom. Tickets kosten € 2,50 (ook voor volwassen begeleiders) en zijn te bestellen via de agenda op www.huis73.nl.

Familievoorstelling
Theatergezelschap Van Niks & van Alles brengt op zaterdag 28 januari, zaterdag 4 februari en zondag 5 februari het verhaal over Maximiliaan Modderman én andere boeken uit de Prentenboeken Top 10 tot leven. Bezoek deze knusse, interactieve familievoorstelling in Vught, Den Bosch of Rosmalen. Voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Er wordt gespeeld, gezongen en gedanst! Tickets kosten € 5,- en zijn te bestellen via de agenda op www.huis73.nl.

Alle voorleesmomenten in teken van Voorleesdagen
De niet minder dan 15 wekelijkse voorleesmomenten bij Huis73 staan uiteraard ook in het teken van de Voorleesdagen; Babybieb, Dreumsesbieb, Voorlezen 2+, Voorlezen 3+ en Voorlezen in het Engels, Spaans en Arabisch, allemaal maken ze een feestje rondom een boek uit de Prentenboek Top 10 van dit jaar.

Gratis lidmaatschap voor kinderen
Kinderen tot 18 jaar worden gratis lid van de bibliotheek. Iedereen van 0 tot 6 jaar die tijdens de Nationale Voorleesdagen lid wordt, ontvangt een vingerpoppetje van het Prentenboek van het Jaar Maximiliaan Modderman cadeau. Ook alle papa's, mama's, opa's en oma's verwelkomen we in deze periode uiteraard graag als nieuw lid.

Kijk op huis73.nl/lid-worden of kom langs in de bibliotheek.

Kijk voor alle informatie op www.huis73.nl/nationalevoorleesdagen