Huis73 biedt hulp bij DigiD en belastingaangifte

Gepubliceerd op: 18 februari 2024 15:26

Veel mensen vinden het ingewikkeld om zelf digitaal de belastingaangifte te doen. Huis73 organiseert in maart en april verschillende gratis activiteiten om je daarbij te helpen. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van de bibliotheek.

Op 2 maart organiseren we een webinar over belastingaangifte. Tijdens deze online bijeenkomst leer je hoe je  correct jouw belastingaangifte invult. Aanmelden kan via de agenda. Je kunt ook naar een fysieke workshop over belastingaangifte op vrijdagmiddag 8 maart in Bibliotheek Vught. Belastingadviseur Michiel van den Nieuwelaar geeft je handvatten om zelf jouw belastingaangifte in te vullen. Aanmelden kan via de agenda of door te bellen naar de bibliotheek in Vught: 073 680 29 50.

Spreekuren en persoonlijke hulp

Woon je in de gemeente ‘s-Hertogenboch? Bij Bibliotheek Rosmalen en 's-Hertogenbosch zitten onze vrijwilligers van maart tot en met april klaar om jou te helpen bij de belastingaangifte van 2023. Je moet wel van tevoren bellen om een afspraak te maken: 073 680 2900.

Heb je een minimuminkomen? Dan kun je ook op afspraak naar de belastingspreekuren in het HelvoirThuis of bij de gezamenlijke partners in DePetrus in Vught.  Je wordt dan gratis geholpen bij het invullen van de belastingaangifte. Voorwaarde is dat je in het bezit bent van een werkzame DigiD. Bel voor het maken van een afspraak naar 073 680 29 50 of mail naar henriettevanlamoen@huis73.nl

Heb je een vraag over DigiD? Dan helpen we jou graag tijdens één van de DigiD inloopspreekuren in al onze vestigingen. Aanmelden is niet nodig. De data voor de spreekuren zijn: 1, 5, 6, 7 en 11 maart.

Buiten deze speciale DigiD spreekuren kun je ook altijd tijdens openingstijden in de bibliotheek terecht voor hulp bij DigiD zaken en het online communiceren met de overheid. Ook daarvoor hoef je geen afspraak te maken. En wil je zelf leren hoe je veilig gebruik kunt maken van DigiD en de websites van de overheid? Doe dan mee met de gratis cursus Digisterker. De eerstvolgende cursus start bij Huis73 ‘s-Hertogenbosch (locatie Hinthamerstraat 74) op woensdag 13 maart en bestaat uit vier dagdelen. Je kunt je opgeven via klikentik@huis73.nl of door te bellen naar 073 680 29 00.

Kijk voor een overzicht van activiteiten op huis73.nl/belastingaangifte